Creatine

Wil jij ook vollere spieren?

Dan ga je voor creatine! Creatine zorgt voor de energie in je spieren.

Je lichaam maakt zelf creatine aan en je haalt het uit voeding, maar dat is lang niet genoeg om de optimale werking te ervaren. De meest onderzochte en beste vorm van creatine is Monohydraat. Er wordt dan ook veel over gespeculeerd, de ene methode is waarbij je de eerste week 20g per dag inneemt om zo je creatine level op niveau te krijgen. De andere methode is na 6 weken gebruiken weer 2 weken stoppen. De één zweert erbij, de ander vindt het de grootste onzin. Zelf raad ik aan 3 tot 5 gram per dag en elke dag voor het optimale resultaat. Neem het in tijdens een maaltijd of met sap voor de beste opname.

Zodra je suiker eet/drinkt krijgt je alvleesklier een seintje om insuline aan te maken en insuline zorgt weer voor een betere opname van suikers in de cellen waardoor je energie krijgt. Zo wordt de creatine ook beter in je spieren opgenomen. 'S ochtends bij het ontbijt of na de workout zijn de beste momenten om creatine in te nemen. Onderzoek toont aan dat het innemen na de workout lijdt tot meer droge spiermassa, kracht en een lager vetpercentage.

Inloggen

Wachtwoord vergeten?

0
    0
    Winkelmandje
    Winkelmandje is leegTerug naar de shop